خرید انواع رم لپ تاپ قیمت

1401 آبان 4, چهارشنبه
خرید انواع رم لپ تاپ قیمت

قیمت رم با توجه به حجم آن

انتخاب رم لپ تاپ قیمت آن به نحوه استفاده شما از لپ تاپ بستگی دارد و با در نظر گرفتن انتظاری که از رم دارید، می‌توانید یک رم متناسب با نیاز خود را تهیه نموده و از هزینه اضافی جلوگیری نمایید.

در مورد انتخاب رم یک گزینه برای همه‌ی کاربران وجود ندارد و آنچه اندازه‌ی مورد نیاز شما برای خرید را تعیین می‌کند، میزان ذخیره‌سازی و فضایی می‌باشد، که برنامه‌های شما نیاز دارند. بنابراین اگر برای ذخیره فایل‌ها، وب‌گردی و یادداشت ‌برداری‌های کلاسی از لپ تاپ استفاده می‌کنید، به رم با حجم بالا نیاز نخواهید داشت که هزینه‌ی خرید را کاهش می‌دهد. اما اگر که برنامه‌های سنگین مثل طراحی استفاده می‌کنید، فیلم‌ها را تماشا، ویرایش و نقد می‌کنید یا فایل‌های حجیم را ذخیره می‌کنید، به فضای جدی‌تر و بیشتری برای لپ تاپ خود نیاز دارید.

رم لپ تاپ قیمت

ضرورت داشتن رم لپ تاپ

اگر که سیستم شما رم کافی نداشته باشد، بازیابی و خواندن داده‌ها و همچنین پردازش اطلاعات در آن ، به سختی و کندی صورت می‌گیرد و حتی در بعضی مواقع به علت اضافه بار تحمیل شده به سیستم، باعث خرابی آن نیز خواهد شد. برای کاربرانی که به دنبال محاسبات ضروری و ساده‌ی روزانه می‌باشند، ۴ گیگابایت رم لپ تاپ قیمت مقرون به صرفه آن کفایت می‌کند. اما در صورتی که کاربردهای سخت‌تری چون بازی‌ها، طراح‌های گرافیکی، برنامه‌نویسی و… از سیستم خود انتظار دارید به حداقل ۸ گیگابایت رم نیاز پیدا می‌کنید که قیمت آن نیز متفاوت است.

رم لپ تاپ قیمت آن با توجه به ظرفیت آن

در حال حاضر اکثر تولید کنندگان حداقل ۴ گیگابایت برای محاسبات روزمره توصیه می‌کنند اما یک لپ تاپ پیشرفته می تواند دارای ۱۶ گیگابایت، یا حتی ۳۲ گیگابایت رم باشد. دسکتاپ‌ها از این مقدار هم فراتر رفته و بعضی از نسخه‌های ۶۴ بیتی ویندوز رم بیشتری را پشتیبانی می‌کنند که رم لپ تاپ قیمت آن با توجه به مشخصات گفته شده متفاوت می‌باشد.

مواردی که با توجه به آن می‌توان حجم مورد نیاز لپ تاپ را متوجه شد

  • تعداد شکاف‌های حافظه مادربرد لپ تاپ
  • نوع حافظه ی استفاده شده
  • فرکانس یا سرعت حافظه

اکنون که همه این اطلاعات را دارید، می توانید جستجوی رم لپ تاپ قیمت آن را شروع کنید. همچنین تنها به مشخصات رم که از قبل روی سیستم نصب شده، پایبند نباشید. بهتر است که به همه اسناد که برای پشتیبانی از مادربرد دارید، نگاهی بیندازید، زیرا غالباً مادربرد می‌تواند انواع سرعت‌های رم را پشتیبانی کند.

رم لپ تاپ قیمت

نکات ضروری در خرید رم لپ تاپ

  • قبل از انجام هر کاری، حتما بررسی نمایید که سیستم امکان گسترش رم را دارد یا خیر. اگرچه اکثر رایانه های شخصی و لپ تاپ‌های مدرن یک اسلات اضافی برای اضافه نمودن حافظه بیشتر دارند، امکان دارد بعضی از رم‌های قدیمی این قابلیت را نداشته باشند.
  • تراشه‌های رم با فرکانس‌های متفاوت و به عبارتی سرعت‌های متفاوت ارائه می‌شوند. تراشه کند منجر به کاهش داده‌های رم جدید خواهد شد. حتما صفحات پشتیبانی دستگاه خود را بررسی کرده و سریع ترین فرکانس رم را که لپ تاپ شما از آن پشتیبانی می‌کند، جستجو کنید تا بهترین نتیجه را هنگام استفاده از آن بگیرید.
  • CAS Latency ، که معمولاً با نام CL یا CAS شناخته می‌شود، معیار تأخیر بوده که به عبارت ساده به معنای زمانی می باشد که حافظه برای تحویل داده‌ها به پردازنده در حالت انتظار می‌ماند. اگر چه این نکته مهم نخواهد بود جز اینکه در حال ساخت یکPC با مشخصات خاصی باشید، اما لازم به ذکر است که هرچه مقدار CAS کمتر باشد، تأخیر آن نیز سریع تر می‌شود.

رم لپ تاپ قیمت آن در سبزرایان

به خاطر داشته باشید، رم بسیار شکنند می‌باشد و باید با بهترین شکل از آن مراقبت نمایید و به همین دلیل است که سرهم کردن آن برای اولین بار بسیار مهم است. از این رو مرکز تخصصی سبزرایان یک انتخاب مطمعن برای تهیه انواع رم با قیمت‌های به صرفه می‌باشد که حتی در تعمیرات و سرهم کردن رم نیز همراهتان می‌ماند.

ثبت نظر