بررسی خرابی هارد لپ تاپ

1401 آبان 3, سه‌شنبه
بررسی خرابی هارد لپ تاپ

خرابی‌ فیزیکی هارد لپ تاپ

در اینگونه خرابی هارد لپ تاپ، سیستم شما به علت ریختن اتفاقی مایعات روی آن، حرارت زیاد و شوک‌های الکتریکی خراب می‌شود. هر دو مورد حرارت و آب می‌توانند آسیب‌های فیزیکی قابل توجهی به قطعات الکترونیکی هارد وارد کنند.

خرابی هارد لپ تاپ

خرابی‌های غیر فیزیکی هارد لپ‌تاپ:

این نوع خرابی‌ها هنگامی رخ می‌دهد که به ساختار فایل هارد یا نرم‌افزار آن آسیبی وارد شده باشد. عوامل گوناگونی وجود دارند که باعث بروز اینگونه مشکلات در هارد در حدی می‌باشد که سیستم توانایی لود شدن را از دست می دهد. خرابی هارد لپ تاپ با علائم زیر مشخص می شود:

  • ناپدید شدن اطلاعات درون هارد و دادن خطا
  • کند شدن هارد
  • نمایش صفحه آبی مرگ

وارد شدن ضربه به لپ تاپ

هارد لپ تاپ به عنوان یک هارد اینترنال که از اجزاء مکانیکی تشکیل شده است به عوامل متعددی از جمله وارد شدن ضربه حساسیت زیادی نشان می‌دهد و سریع‌تر از آنچه که تصور می‌کنید، دچار آسیب‌ می‌شود. به ویژه هنگامی که لپ تاپ روشن باشد و قطعات مکانیکی آن از جمله هد، موتور، پلاتر و … در حال کار کردن باشند.

بنابراین مهم‌ترین علت خرابی هارد لپ تاپ وارد شدن ضربه به این دستگاه می‌باشد. بر همین اساس به شما توصیه می‌کنیم که از وارد شدن ضربه به دستگاه به ویژه زمانی که روشن است خودداری نمایید. درصورتی که بعد از وارد شدن ضربه به آن، حتی ضربات کم درحالیکه لپ تاپ روشن است، متوجه شدید که بالا نمی‌آید، بهتر است بدون هیچ‌گونه دستکاری، آن  را جهت عیب‌یابی و تعمیر هارد به مراکز تخصصی تعمیرات هارد بسپرید.

گرمای بیش از حد و خرابی هارد دستگاه

وارد شدن گرما به لپ تاپ به این دلیل می‌باشد که دمای محیطی که لپ تاپ را در آن نگهداری می‌کنید، بیش از اندازه بالا است  یا اینکه در حین استفاده طولانی مدت از فن خنک کننده استفاده نمی‌کنید.

فرقی نمی‌کند که کدام یک از مواردی که ذکر کردیم، دلیل اصلی داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شما می‌باشد. در هر صورت گرمای زیاد در عملکرد تمامی قطعات دستگاه به خصوص هارد آن اختلال ایجاد می‌کند. چراکه همه قطعات این دستگاه در زمان روشن بودن لپ تاپ و کار کردن، گرمای زیادی تولید می‌کنند که این گرما توسط فن خنک کننده لپ تاپ جهت جلوگیری از خراب شدن قطعات آن مهار می‌شود.

هنگامی که محیط کار شما بیش از اندازه گرم باشد، دمای بالای محیط و گرمای تولید شده از کار کردن قطعات لپ تاپ می‌آید و به اولین جایی که آسیب می‌زنند، هارد لپ تاپ است. در این حالت بهتر است که از یک کول پد یا فن خنک‌کننده لپ تاپ استفاده نمایید تا دمای بالای محیط نتواند به هارد آن آسیب بزند.

خرابی هارد لپ تاپ

روشن و خاموش کردن کامل لپ تاپ به جای استفاده از گزینه Hibernate

روشن و خاموش کردن دائمی لپ تاپ هم یکی دیگر از علت‌های خرابی هارد لپ تاپ است. چراکه هر بار هارد لپ تاپ مجبور است اطلاعات داخلش را را از نو بارگذاری کند. پس اگر یک ساعت با لپ تاپ خود کار کرده‌اید و تصمیم دارید حدود نیم ساعت استراحت نمایید، لازم نیست لپ تاپتان را خاموش کنید تا مجدداً پس از مدتی کوتاه دوباره آن را روشن کنید. در این حالت بهتر است از گزینه Hibernate یا گزینه Stand By استفاده کرده و از وارد شدن فشار زیاد به هارد جلوگیری نمایید.

بروز نوسان برق و خرابی هارد لپ تاپ

از دیگر دلایل ایجاد مشکل در هارد لپ تاپ ، بروز نوسان برق در لپ تاپ می‌باشد که کار آن تنها آسیب رساندن به هارد لپ تاپ نبوده و باعث آسیب‌دیدگی برد پاور یا منبع تغذیه و خرابی مادربرد نیز می‌شود که امکان بروز تمامی این اتفاقات ناگوار تنها با استفاده از یک محافظ برق از بین می‌رود. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم زمانی که لپ تاپ را مستقیماً به برق متصل نموده‌اید و از باتری آن استفاده نمی‌کنید یا هنگامی که می‌خواهید باتری این دستگاه را شارژ کنید حتماً از محافظ برق استفاده نمایید.

تعمیرات تخصصی هارد لپ تاپ

فروشگاه اینترنتی سبزرایان یکی از مراکز تخصصی و پیشرفته در زمینه ارائه خدمات تعمیرات و فروش قطعات لپ تاپ می باشد که در صورت بروز هر گونه مشکلی در خصوص خرابی هارد لپ تاپ و خرید قطعات آن می توانید ما تماس بگیرید، تا اطلاعات و لوازم مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهیم.

ثبت نظر