تعمیر آداپتور لپ تاپ دل

1401 آبان 4, چهارشنبه
تعمیر آداپتور لپ تاپ دل

تفاوت شارژر با آداپتور در چیست؟

شارژر لپ تاپ وسیله‌ای می‌باشد که جریان AC را به جریان DC پایین تبدیل می‌کند. به طور کلی شارژرها به‌طور گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف و موارد گوناگون، مورد استفاده قرار می‌گیرند که در وسیله‌های الکتریکی، چراغ ‌قوه و سایر ابزار شارژی استفاده می‌شوند.

اما آداپتور یک منبع تغذیه می‌باشد که می‌تواند ولتاژ بالا را برای استفاده در دستگاه‌های حساس الکترونیکی کاهش دهد. شارژرها برخلاف آداپتور دارای قطع کن می‌باشند که یعنی وقتی باتری کامل شارژ شد، از طریق شارژر دیگر به باتری لپ تاپ، برقی وارد نمی‌شود تا آسیبی نبیند. برای تعمیر آداپتور لپ تاپ دل  می توانید با مراجعه به سایت سبزرایان از تمامی خدمات ما در این زمینه بهره‌مند شوید.

تعمیر آداپتور لپ تاپ دل

انواع آداپتور

  • آداپتور نوع UNIVERSALاز گران‌قیمت‌ترین سری شارژرهای لپ‌تاپ می باشد که توانایی تبدیل هر نوع جریانی به نوع دیگر را دارند.
  • آداپتورهای نوع ACاین دسته از آداپتورها معمولی هستند که در محیط کار، منزل و یا مکان‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و اتصالشان به برق خانگی است.
  • آداپتوره نوع DCاین دسته مانند انواع مختلف شارژرهایی که برق ماشین را به دستگاهی مانند موبایل انتقال می‌دهد، کار می‌کنند.

خرابی سیم و تعمیر آداپتور لپ تاپ دل

خب خرابی سیم آداپتور لپ تاپ دل جزء اون دسته از مشکلات شارژر می‌باشد که به راحتی برطرف می‌شود. در این شرایط می‌توان، سیمی که سر فیش آداپتور روی آن قرار دارد را تعویض نمود و مشکل را برطرف کرد. حتما مطمئن شوید که سر فیش جدید دقیقا مشابه قبلی باشد و تفاوتی با آن نداشته باشد.

خراب شدن قطعات مدار

مشاهده و بروز نقص در قطعاتی چون مدار پاور جک، کابل برق ورودی، فیوز یاNTC  یا خازن­‌های مدار RCL اولیه و در نهایت، خازن بزرگ اولیه مدار، شارژر را دچار مشکل خواهد کرد. زمانی کابل برق آداپتور را به پریز مدار لامپ سری متصل کنیم و لامپ خاموش و روشن نشود، نشان­ دهنده این است که مشکل پیش آمده و نیاز به تعمیر آداپتور لپ تاپ دل داریم که بهتر است برای تعمیر به مراکز تخصصی و معتبر مراجعه کنیم.

تعمیر آداپتور لپ تاپ دل

حمل کردن شارژر و تأثیر آن در خرابی آداپتور و شارژر لپ تاپ

برای افزایش طول عمر شارژر و به تعویق انداختن تعمیر آداپتور لپ تاپ دل به نکات زیر توجه نمایید.

  • زمان حمل کردن شارژر لپ تاپ حتما آن را در کیف مخصوص قرار دهید تا این کار از افتادن شارژر، ضربه خوردن، آبخوردگی و آسیب دیدن آن جلوگیری نماید.
  • هنگام جمع کردن شارژر آن را شل پیج دهید تا از فشرده شدن و یا تا شدن سیم‌ها جلوگیری نمایید.
  • توجه داشته باشید که مشکل در ولتاژ دهی به دستگاه لپ تاپ، به بقیه قطعات موجود بر روی برد لپ تاپ آسیب می‌زند.
  • اگر متوجه قطعی در شارژر لپ تاپ خود شدید فوراً آن را به مراکز تخصصی تعمیر آداپتور لپ تاپ ببرید. چرا که  ممکن است با قطعی در ولتاژ، قسمتی از برد اتصالی کرده و دستگاه را خاموش کند.
  • توجه کنید که شارژر جدید باید با ولتاژ لپ تاپ تناسب داشته باشد، در غیر این صورت اتصال شارژر با ولتاژ بالا به برد لپ تاپ صدمه وارد کرده و اتصال شارژر با ولتاژ پایین دستگاه را روشن نخواهد کرد.
  • اگر که شارژری را پیدا کردید که آمپر بالاتری در مقایسه با آمپر دستگاه شما دارد ولی ولتاژ آن یکسان است، می‌­توانید از آن استفاده نمایید، چون آمپر بالا مشکلی برای لپ تاپتان بوجود نخواهد آورد.

هزینه تعمیر آداپتور لپ تاپ دل

هزینه مورد نیاز برای تعمیر شارژر لپ تاپ بسته به مدل لپ تاپ و نوع آسیب دیدگی آن متفاوت می‌باشد. از این رو  می توانید با فروشگاه اینترنتی سبزرایان تمای بگیرید و با ذکر مشخصات لپ تاپ دل و نوع خرابی از هزینه و نحوه تعمیر یا تعویض آداپتور اطلاع یابید. کارشناسان متخصص ما در سبزرایان ضمن ارائه مشاوره‌های مورد نیاز، با بررسی نوع و میزان خرابی هزینه تعمیر را برآورد کرده و شما را در جریان می گذارند. همچنین تیم ما با ارائه خدمات متعددی در زمینه فروش لپ تاپ، تعویض قطعات آن و تعمیر خرابی‌ها همراه شما می‌‌ماند.

ثبت نظر