تعمیر باتری لپ تاپ دل

1401 آبان 4, چهارشنبه
تعمیر باتری لپ تاپ دل

علائم خرابی باتری لپ تاپ دل

باتری‌های ساخته شده برای لپ تاپ دل، عمر کاری مشخصی دارند و بعد از طی این مدت، وارد چرخه فرسودگی خواهند شد. اما ورای از این مساله، نوسانات جریان برق و استفاده مداوم و نادرست از باتری لپ تاپ هم در خرابی آن تاثیرگذار می باشد.کاهش زمان نگهداری شارژ دستگاه، یکی از علائم مهمی است که نشان می دهد زمان تعمیر باتری لپ تاپ دل فرا رسیده است.

از دیگر علائم خرابی باتری می‌توان به مواردی چون طولانی شدن زمان شارژ لپ تاپ دل، خالی شدن ناگهانی باتری و شارژ نشدن اشاره نمود. توجه داشته باشید که طولانی شدن علائم ذکر شده علاوه بر باتری لپ تاپ باعث بروز مشکلات جدی در سایر قطعات آن نیز می شود.

تعمیر باتری لپ تاپ دل

روش‌های تعویض و تعمیر باتری لپ تاپ دل

یکی از روش های کاربردی جهت رفع مشکلات باتری لپ تاپ دل، تعمیر این قطعه می‌باشد برای این کار باتری باید توسط یک تکنسین متخصص بررسی شده و قطعات معیوب آن شناسایی شوند. پس از آن نیز باید این قسمت‌ها با دقت و حساسیت بالایی تعمیر و یا تعویض شوند. توجه کنید که تعمیر باتری در بعضی موارد امکان پذیر نبوده و یا اقدامی مفید و به صرفه محسوب می‌شود و به همین دلیل اغلب تعمیرکاران مجرب اقدام به تعویض آن می‌کنند.

شارژ و دی شارژ، وارد کردن شوک به باتری و لحیم کاری بعضی از بخش‌ها مهم ترین اقداماتی می‌باشند که برای تعمیر باتری انجام می‌شود. باتری لپ تاپ دل قطعه بسیار ظریف و حساسی بو‌ده و بررسی و تعمیر آن باید توسط تعمیرکاران متخصص و حرفه‌ای انجام گردد. در غیر این صورت احتمال آسیب دیدن سایر بخش‌های لپ تاپ دل نیز وجود دارد.

تعمیر یا تعویض باتری ؟

به طور کلی در مسیر تعویض و تعمیر ات باتری لپ تاپ دل همواره تعویض ارجحیت بیشتری نسبت به تعمیر دارد، چرا که راحتر تر، سریع تر و کاملا مطمئن تر می‌باشد. از این رو اکثر کاربران برای بهبود وضعیت لپ تاپ خود گزینه تعویض را انتخاب می‌کند، چون دیگر دغدغه تعمیر درست یا نادرست برای او وجود ندارد و خیال او از بابت بازگشت عملکرد و کارایی دستگاه راحت می‌باشد. البته به شرطی که باتری لپ تاپ خود را از یک مرکز مجاز و معتبر تهیه کنند.

 نحوه تعویض باتری لپ تاپ

تعویض باتری لپ تاپ به نوعی کاربردی ترین اقدام برای رفع مشکلات مربوط به باتری به شمار می رود. وقتی علی رغم تلاش متخصصان، تعمیر باتری امکان پذیر نباشد، بهترین و تنها روش کاربردی تعویض باتری می‌باشد که برای این کار، تکنسین ها یک باتری نو را مطابق با نوع و مدل لپ تاپ در آن جای گذاری می‌کنند. توجه به این نکته ضروری می باشد که نصب باتری مغایر با مشخصات لپ تاپ شما می تواند بسیار خطرناک بوده و دستگاه را دچار مشکلات جدی تری نماید.

اورجینال بودن باتری هم مسئله مهمی است که در تعویض و تعمیر باتری لپ تاپ دل باید به آن توجه نمود. متاسفانه این روزها انواع باتری‌های فیک و بی‌کیفیت در بازار موجود هستند که گاهی به جای باتری اصل به کاربران فروخته می شوند و طول عمر بسیار کمی داشته که همین مسئله می‌تواند به دستگاه شما آسیب برسانند.

تعمیر باتری لپ تاپ دل

مراحل تعویض باتری

اگرچه باید برای تعویض حتما به مراکز معتبر و تخصصی برای تعویض و تعمیر باتری لپ تاپ دل مراجعه نمایید، اما  در این بخش به مراحل تعویض اشاره کرده‌ایم تا با آن آشنایی پیدا کنید. پس از اینکه باتری جایگزین را از مرکزی معتبر تهیه نمودید، مراحل زیر را پیش بگیرید تا عملیات تعویض لپ تاپ به درستی طی شود.

  • لپ تاپ دل را را پشت و رو کنید.
  • کلید هایی وجود دارند که باتری را به لپ تاپ دل چفت کرده اند. هر کدام از این کلیدها را به سمت مخالف بکشید تا باتری از جایگاهش خارج شود.
  • اکنون باتری جدید را جایگزین نموده و مطمئن شوید که کلیدها سر جای خود قرار گرفته اند و باتری جدید کاملا به دستگاه چفت شده است.
ثبت نظر